Skladnik: banan

Lody bananowo-truskawkowe – wersja “fit”

Lody bananowo-truskawkowe – wersja “fit”

Lody bananowo-truskawkoweHit sezonu letniego! Moje ulubione domowe lody, które robię już od wielu lat. Zdrowe, wegańskie, bez cukru, bez laktozy, bez jajek. Są przepyszne! Teraz kiedy mamy niemalże tropikalne upały, jem je codziennie. Bo mogę! 100 g takich lodów to tylko 65 kcal! (z wafelkiem to już 110 kcal). Do ich przygotowania nie potrzebujesz maszynki do lodów, wystarczy malakser albo blender kielichowy wyposażony w ostrza w kształt litery S (z opcją kruszenia lodu – po prostu o dużej mocy). Lody nie wymagają dosładzania po warunkiem, że użyjesz dojrzałych słodkich bananów (takich, na których na skórce są już ciemne plamki) oraz bardzo słodkich truskawek. Opcjonalnie można dołożyć trochę miodu lub syropu klonowego ale wtedy kaloryczność rośnie. Wszystkie owoce koniecznie trzeba najpierw zamrozić. Nie zwlekaj, już teraz wrzuć owoce do zamrażalki by za parę godzin cieszyć się pysznymi lodami! Zapraszam do przepisu!

Read More Read More

Krem bananowo-czekoladowy (fit)

Krem bananowo-czekoladowy (fit)

Krem bananowo-czekoladowy (fit)Przepyszny, szybki i prosty w przygotowaniu krem, który ucieszy na pewno fanów czekoladowych smaków. Zdrowy, dietetyczny, bez laktozy i bez dodatku cukru. Do jego przygotowania wystarczą tylko trzy składniki i … gotowe! Taki krem można podawać jako samodzielny deser z dodatkiem owoców lub użyć do dietetycznych ciast, naleśników czy pieczywa jako zdrowy zamiennik Nutelli. Zapraszam do przepisu! 

Read More Read More

Muffinki gryczane z bananem i jabłkiem (fit)

Muffinki gryczane z bananem i jabłkiem (fit)

'Fit' muffiny gryczane z bananem i jabłkiemDzisiaj zapraszam na szybką i dietetyczną przekąskę do kawy czy herbaty. Rewelacyjne muffinki z mąki gryczanej, z bananem i jabłkiem – bez glutenu, laktozy i białego cukru. Uwierzcie mi, są przepyszne! Smak gryki jest tu prawie niewyczuwalny, bo zdominowany przez przyprawy: cynamon, goździki, aromat migdałowy oraz owoce. Jeśli nie masz mąki gryczanej, użyj białej, nieprażonej kaszy gryczanej. Wrzuć ją do np. blendera wysokoobrotowego lub młynka do kawy i zmiel na drobną mąkę. Zapraszam do przepisu!

Read More Read More

Placuszki ‘fit’ czekoladowo-bananowe

Placuszki ‘fit’ czekoladowo-bananowe

Placuszki 'fit' czekoladowo-bananowe (bez białego cukru, laktozy i glutenu)Jak dobrze rozpocząć dzień? Najlepiej pozytywnie i smacznie! 🙂 Może z pysznymi placuszkami czekoladowo-bananowymi? W wersji fit – bez białego cukru, laktozy i glutenu. Takie pancakes nie tylko są zdrowe i sycące ale też szybkie w przygotowaniu. Zapraszam do przepisu!

Read More Read More

Muffinki tropikalne

Muffinki tropikalne

Muffinki tropikalne z kokosem, bananem i ananasemMuffinki tropikalne z kokosem, bananem, ananasem i rumem,  z delikatną nutką ziela angielskiego. Nie za słodkie, takie w sam raz. Smakują wybornie! Proste i szybkie w wykonaniu, na każdą okazję, łącznie z dzisiejszymi Walentynkami. Do pełni smaku niezbędne jest ziele angielskie, nie pomijajcie tej znakomitej przyprawy! Zapraszam do przepisu.

Read More Read More

Zimowa orkiszówka z owocami

Zimowa orkiszówka z owocami

Zimowa orkiszówka /owsianka z owocamiŚniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Nie tylko dostarcza nam energii i składników odżywczych ale i pobudza do działania oraz zwiększa koncentrację. Warto dobierać składniki śniadania świadomie. Najlepszą bazą są kasze i płatki. Dziś chciałabym zaprezentować Wam płatki orkiszowe pełnoziarniste gotowane na mleku ryżowo-kokosowym z owocami mrożonymi, bananem i masłem orzechowym. Po prostu pyszne! Pożywne i zdrowe. Moje śniadanie otrzymało też dość wdzięczną nazwę. Orkiszówka to chyba trafne określenie, prawda?

Read More Read More

Płatki ryżowe z figą i bananem

Płatki ryżowe z figą i bananem

Platki_ryzowe_z_figa_i_bananem_1

Idealny pomysł na pełnowartościowe śniadanie  – płatki ryżowe z owocami i migdałami. Płatki ryżowe otrzymywane są z ziaren ryżu poddanych działaniu pary wodnej a następnie prasowaniu. Dzięki temu nie tracą swoich wartości odżywczych i są szybkie w przygotowaniu. Wystarczy kilka minut i śniadanie gotowe!

Read More Read More