Keyword: fit

Papryka faszerowana kaszą jaglaną i kurczakiem (fit)

Papryka faszerowana kaszą jaglaną i kurczakiem (fit)

Papryka faszerowana kaszą jaglaną i kurczakiemMamy sezon “paprykowy”! Papryka jest smaczniejsza, łatwo dostępna i tania. Czerwona zawiera najwięcej beta karotenu i witaminy C spośród wszystkich rodzajów papryk. Ma też najwięcej wartości odżywczych ale też najwyższą wartość energetyczną. Zielona zawiera sporo kwasu foliowego, niezbędnego dla kobiet w ciąży. Jest też najmniej kaloryczna. W żółtej i pomarańczowej papryce znajduje się sporo luteiny, która poprawia wzrok i wzmacnia oczy. Bez względu na to, jaki rodzaj papryki preferujesz, warto wprowadzić ją na stałe do codziennego jadłospisu. Ja najbardziej lubię czerwoną! Dzisiejsza moja propozycja to papryka faszerowana kaszą jaglaną i kurczakiem. Doskonała na lekki obiad czy kolację (w 100g ok. 74kcal , tłuszcz 2,21g, węglowodany 7,44g, białko 5,55g). Koniecznie wypróbuj również paprykę w wersji wegetariańskiej – faszerowaną ryżem i soczewicą! Przepis znajdziesz tutaj.

Read More Read More

Sałatka z kaszą kuskus, kurczakiem i kalafiorem (fit)

Sałatka z kaszą kuskus, kurczakiem i kalafiorem (fit)

Sałatka z kaszą kuskus, kurczakiem i kalafiorem (fit)Oj dawno mnie tu nie było 🙂 Ale już wracam z głową pełną kulinarnych pomysłów na pyszne jedzonko. A skoro upały nas nie opuszczają to pomyślałam, że zamiast obiadu warto przyrządzać jakąś lekką sałatkę. Ten przepis na pewno ucieszy wszystkich dbających o linię 🙂 Obliczyłam, że w porcji 100g jest tylko 128,7 kcal (białko- 8,26g, węglowodany – 13,85g, tłuszcze – 4,13g). Główne składniki sałatki to kasza kuskus, młody mały kalafiorek i kurczak. Sałatka wyszła pyszna, pożywna, idealna na letnie ciepłe dni. Rewelacyjnie sprawdzi się też jako lunchbox do pracy czy szkoły. Zapraszam do przepisu!

Read More Read More

Lody bananowo-truskawkowe – wersja “fit”

Lody bananowo-truskawkowe – wersja “fit”

Lody bananowo-truskawkoweHit sezonu letniego! Moje ulubione domowe lody, które robię już od wielu lat. Zdrowe, wegańskie, bez cukru, bez laktozy, bez jajek. Są przepyszne! Teraz kiedy mamy niemalże tropikalne upały, jem je codziennie. Bo mogę! 100 g takich lodów to tylko 65 kcal! (z wafelkiem to już 110 kcal). Do ich przygotowania nie potrzebujesz maszynki do lodów, wystarczy malakser albo blender kielichowy wyposażony w ostrza w kształt litery S (z opcją kruszenia lodu – po prostu o dużej mocy). Lody nie wymagają dosładzania po warunkiem, że użyjesz dojrzałych słodkich bananów (takich, na których na skórce są już ciemne plamki) oraz bardzo słodkich truskawek. Opcjonalnie można dołożyć trochę miodu lub syropu klonowego ale wtedy kaloryczność rośnie. Wszystkie owoce koniecznie trzeba najpierw zamrozić. Nie zwlekaj, już teraz wrzuć owoce do zamrażalki by za parę godzin cieszyć się pysznymi lodami! Zapraszam do przepisu!

Read More Read More

Krem bananowo-czekoladowy (fit)

Krem bananowo-czekoladowy (fit)

Krem bananowo-czekoladowy (fit)Przepyszny, szybki i prosty w przygotowaniu krem, który ucieszy na pewno fanów czekoladowych smaków. Zdrowy, dietetyczny, bez laktozy i bez dodatku cukru. Do jego przygotowania wystarczą tylko trzy składniki i … gotowe! Taki krem można podawać jako samodzielny deser z dodatkiem owoców lub użyć do dietetycznych ciast, naleśników czy pieczywa jako zdrowy zamiennik Nutelli. Zapraszam do przepisu! 

Read More Read More